Ki ne szeretné a Kukoricát?

Első hallásra

2011. december 05. - Polski gyerek

Sajnos mégse fogom egy ideig megvenni a lemezt de kritikát én is akartam írni. Így hát belevetettem magam és meghallgattam. Mint írtam a címbe, ezeket első hallásra írom! Mennyünk sorjába a számokkal:

1.Chaos Lives In Everything: Szerintem kegyetlen jó kezdés, bár én már megszoktam, hogy a Korn mindig jól kezd. Ha minden igaz ez a kövi videóklipp zenéje is. A refrén meg úgy minden nagyon jó és szinte észre se veszem a dubstep-et. És itt ebben a számban megtörténik az, amit hiányoltam a KoRn III-ba. J.D. újra üvölt!

2. Kill Mercy Within: Láttam élő felvételt róla az nem nagyon tetszett, de itt egész jó ütemes. A refrén valami eszméletlen nekem nagyon tetszik. Nagyon tetszett a gitár (igen gitár) hangja, szerintem nagyon beleillett ebbe a dubstep képbe. Sajnáltam, hogy nincsen igazi dühödt része ami nagyon baj, hogy elmaradt, így csak átlagos szám lett.

3.My Wall: Érdekes szám nehezen lehet rá fejet rázni, nekem elsőre félelmetes. Amúgy nagyon jó apokalipszis hangulata van, élőbe nehéz elképzelni. A közepe után az a kómás hangulatú rész nagyon beleillik.

4.Narcissistic Cannibal: Ezt már jól ismerem, nagyon erős szám. Örülök, hogy hallom a basszust itt legalább nem tűnt el. Album egyik legjobb száma.

5.Illuminati: Nagyon érdekesen kezd. Külföldi kritikusok szerint ez a legrosszabb szám az albumon. A versszakok tényleg elég félre sikerültek de a refrén nagyon jó és a közepétől lenyűgöző a szám. Bár még nem hallgattam végig az albumot de szerintem nem ez a legrosszabb szám.

6.Burn The Obedient: Ez…Fuh. Nagyon beteg! Hirtelen rögtön Manson jut eszembe de úgy tűnik ez az album ilyen lesz. De eszméletlenül pszihopaták lehettek a felvételkor!

7.Sancuraty: Ezt ugyebár már hamarabb kiadták de így, hogy még nem is hallgattam végig, egyelőre nekem ez az album mélypontja. Ez a Manson féle éneklés a 10 or 2 way-be még jól hangzott de itt nagyon nem. A refrén valamennyire javít, az nem rossz, de ez nekem egy Tearjeker (utálom azt a számot :D) A végén a kiabálás viszont télleg bejön az jól ideillet. Nagy hiba még, hogy ahogy a Coming Undone-nál TÚL LASSÚRA vették a dalt. A "dühös rész" (én így nevezem a refrének utáni részt :D) érdekes. Egyik szemem csillog másik sír.

8.Let's Go: Mivel eléggé összevissza hallgatom a lemezt, nem tudom mit fogok később mondani de egyelőre ez a kedvenc számom az albumon. Ez az én "Blind"-om nagyon eltalálták. Állva tapsolok. Az a baj, hogy nagyon rövid de legalább megtartották a életteliséget.

9.Get Up: Amikor még júliusba meghalottam felcsillant a szemem és felugortam örömömbe. Nagyon jó szám bár a refrén az nemnagyon tetszik. Mégis nagy sláger.

10.Way Too Far: Egy nagyon slágergyanús pop dal lemetálosítása. A versszakok jók de a refrén nekem unalmas.

11. Bleeding Out: Befejezésnek tökéletes. A Terajeker-nél sokkal jobb de pl. a Dirty simán veri. És megvan amire vártam. Skótduda! Jó befejezés. Most nézzük az extra számokat:

12.Fuels The Comedy: Na ugye én a My Wall dalnál azt mondtam nem tekerték a hangerőt. Itt ép az ellentéte történt. Hallgatom, rázom a fejem és még egy picit rettegek is. Nagyon jól eltalálták. Nagy fekete pont hogy ez csak extra szám.

13.Tension: Örülök, hogy nincs az alap albumon. Erőteljes szám de nagyon nagyon zavaros. Jó szám sőt a vége fele az ugatásokért piros pont jár.

Végezetül szerintem nem lett rossz ez album! Van egy pár lapos szám de van olyan is ami nagyon szerethető. Én egy 10.-es skálán 7.5-öt adok neki. És akkor gyorsan beteszem a képzeletbeli KoRn ranglistámba:

1. KoRn III: Remember Who You Are (Igen ez!)

2. Issues

3. Follow The Leader

4. KoRn

5. Take a Look In The Mirror

6. The Path Of Totality

7. Life Is Peachy

8. Untitled

9. Untouchables

10. See You On The Other Side (és még így is szeretem)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://korn.blog.hu/api/trackback/id/tr973440483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rDAVE 2011.12.05. 19:51:47

Jó kritika! :)
A Tension szerintem pont megfelelően zavaros(egyik kedvenc) :D
Elkezdtem gondolkodni a saját képzeletbeli listámon de én nem tudom még eldönteni melyik hol legyen...

hptr 2011.12.06. 16:46:12

Nekem is tetszik, igazából csak két szám van, ami nem a szívem csücske erről a lemezről, a My wall és a Burn the obedient. Ha gondolod, írok egy számonkénti elemzést az albumról, most csak annyit, hogy szerintem a Sanctuary az egyik legjobb szám róla, mégpedig a refrénje miatt, ami baromira el van találva! Nagyon hangulatos és energikus, könnyen az egyik legjobb refrén, amit írtak. A másik kedvencem a chaos lives in everything, de a let's go is elég jó.
Komolyan a Korn III a kedvenc albumod? Érdekes döntés. Nekem a legelső. Az én listám ilyesmi:
1. KoRn (1994)
2. Issues
3. Untouchables
4. Follow the leader
5. Take a look in the mirror
6. The path of totality
7. Life is peachy
8. Untitled
9. Korn III (igen, nekem az untitled és jobban tetszett ennél)
10. See you on the other ....

11. Unplugged (ezt az "albumot" még ők se szeretik elvileg)

rDAVE 2011.12.06. 19:22:43

@ufig: Unplugged szerintem nem olyan rossz és nem gondolnám hogy annyira nem szeretnék hiszen J.D. is hasonló koncerteket adott utána :)
meg hát a KoRn is játszott néha néha koncerten akusztikusan

hptr 2011.12.06. 23:13:23

@rDAVE: Van egy interjú Munky-val, amiben megemlítik, hogy nem szereti azt az albumot. Most persze hogy nem találom azt a videót :) Lehet, hogy JD szereti. Azt tudom, hogy a hollow life-ot rendszeresen akusztikusan játszották el 2005-2006 ban.
www.youtube.com/watch?v=FFg3u1PRoQo

rDAVE 2011.12.07. 10:55:00

Lehet mivel többiek véleményét nem hallottam róla :)

magyar oldalak értékelése:
shockmagazin.hu: 8/10 (+ 13 szavazattal majdnem 5 csillag)
passzio.hu: 10/10

quart.hu: hát itt is van aki lehúzza :D
"A zenekartól egyetlen lemezt hallottam életemben; arra nem emlékszem, melyik volt, csak arra, hogy a könyvtárból kölcsönöztem ki cd-n (!!!) kíváncsiságból, aztán megállapítottam, hogy öreg vagyok ehhez, pedig ez ugyebár nagyon rég volt."

Polski gyerek · http://korn.blog.hu 2011.12.07. 11:55:03

@rDAVE: Örülnék,hogyha a magyar értékelések linkjét eltudnád küldeni, főleg a Passzio.hu-ét mert szeretem azokat a kritikákat
@ufig: Na látod? Izlések és pofonok. Én egyszerűen nem tudom letenni a Burn The Obedient, imádom azt a számot. Érdekes egyébként,hogy az első sora a refrénnek kisértetiesen hasonlít a Manson - Tainted Love refrén első sorára. A Sancuraty engem egyszerűen nem fogott meg ugyanakkor a My Wall-al egyetértek érzem benne a próbálkozást de nem megy :D
Igen lehet,hogy pofátlan vagyok de én szeretem a KoRn III-at. Először a Blind-ot halottam tőlük és egyszerűen nem tetszett. A Falling Away From Me már egy kicsit elvarázsolt de amiért megszerettem a bandát az a Let The Guilt Go :D

rDAVE 2011.12.07. 12:36:32

@Polski gyerek:
passzio.hu/modules.php?name=News&file=article&sid=24700

www.shockmagazin.hu/portal/cd-kritika/korn-the-path-of-totality

quart.hu/cikk.php?id=6900
ezzel a cikkel nem az a baj hogy nem tetszik neki a lemez hanem hogy eddig se szerette a KoRn-t akkor miért ő írja a kritikát?!?!

Polski gyerek · http://korn.blog.hu 2011.12.07. 13:53:25

tökéletesen egyetértek mingyár mennek is ki részletek a kritikákból az oldalra!
süti beállítások módosítása